بلوک پلی استایرن

تولید بلوک پلی استایرن

مواد اولیه پلی استایرن دانه‌های گرانول می‌باشند که در دستگاه پخت اولیه همراه با بخار آب بسته به دانسیته مورد نظر پخته و در اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند. سپس با تزریق بخار آب به دانه‌ها و تحت فشار قرار دادنشان در بلوکر‌هایی بزرگ، دانه‌های گرانول به هم چسبیده و بلوک‌های پلی استایرن بزرگ شکل می‌گیرند.

بلوک‌های مادر تولیدی شرکت یزدثمین در سایز‌های100×100×200 سانتی‌متر‌ و ‌یا 50×120×400 سانتی‌متر می‌باشند که همین تولید فوم‌هایی با طولی به بزرگی 4 متر سبب تمایز شرکت با سایر رقبا شده است. علاوه بر این شرکت قادر به عرضه فوم بسته به سایز مورد نیاز مشتری می‌باشد.

وجه تمایز دیگر کارخانه یزدثمین دقت بالای خط تولید آن برای تولید محصول مورد نظر با دانسیته فوق العاده دقیق می باشد، علاوه بر این با نظارت کامل واحد کنترل کیفیت کارخانه، سفارش مشتری با اختلاف دانسیته ای در حد 255 ± گرم تولید می شود

در نهایت بلوک های پلی استایرن توسط دستگاه برش به دو شکل بلوک های سقفی و ورق های فوم بریده می شوند که مشخصات فنی آن ها در جدول زیر آورده شده است.

استاندارد ملی ایران شماره 1112 4 سال 1382: واکنش در برابر آتش برای مصالح و فرآورده های ساختمانی روش های آزمون قسمت چهارم: قابلیت افروزش فراورده های ساختمانی در برخورد مستقیم شعله (آزمون منبع تک شعله) استاندارد ملی ایران شماره 25905 سال 1382: مصالح ساختمانی فرآورده های عایق کاری حرارتی فرآورده های پلی استایرن منبسط ساخته شده در کارخانه ویژگی ها.